Cypern

Förstår att ni väntar på att jag ska uppdatera här och jag får helt enkelt be om ursäkt och skämmas lite. Just nu är vi i Cypern och har det bra. Ska sammanfatta dagarna hittils så jag själv kan gå tillbaka och läsa när jag saknar dessa dagar.

Dag 1. Onsdag.
Vi landade relativt sent på kvällen. Det tog ett tag att få tag på alla 11s bagage och få alla samlade. Flyget var trångt och obekvämt. Jag sov inte mycket på planet alls som jag hade tänkt. Men allt med flygbiljetten, visa pass, checka in bagage osv osv visade sig vara en baggis. Allt flöt på extremt bra och var verkligen inte något jag hade behövt vara nervös eller oroad över innan.

Transfern till hotellet tog två timmar. Det var helt klart överkomligt tack vare att vi var så många som vi var. 11 personer i en minibuss är roligare än vad man kan tro. Vi kom fram till vårat boende trots en felaktig vägbeskrivning. Positivt överraskade helt klart. Klockan blev sent och vi ändrade planerna och stannade hemma istället för att gå ut. Alla var extremt trötta, vissa mer än andra då vi var uppe vid 5 för att skriva matteprov. Vi samlade krafterna till nästa dag istället.

Dag 2. Torsdag
Det var fult väder hela dagen. Vi checkade runt staden och var ute och åt. Inte så mycket mer hände den dagen. Vi var borta i villan och hängde på dagen och på kvällen tänkte vi gå ut. Jag stannade kvar hemma då jag inte alls var sugen på att bli med. Jag slappade i lägenheten och kom i säng tidigt den dagen. Nyckeln strulade när vi kom tillbaka på kvällen och jag trodde aldrig vi skulle komma in igen.

Dag 3. Fredag
Cypern bjöd på bättre väder, trots att det stod att vädret skulle bli sämre så valde vi att gå ner till stranden och lägga oss. Jättefin strand med ljusblått vatten. Dum som man är solar jag med sololja i förtvivlan  över de tidiga dåliga dagarna jag inte fått någon sol. Livet är perfekt i värmen med att få doppa sig i havet för att svalka sig mellan varven, ända tills jag somnar och bränner hela baksidan av kroppen. Har bara mig själv att skylla. Som tur är hade kompisarna aftersun som jag kunde svalka kroppen i senare.

Mot kvällen valde vi att gå ut, jag var fortfarande inte helt sugen på att festa men tvingade med mig själv för att inte ångra mig att jah inte deltog. Vi åt på en Mexikansk restaurang som vi ätit på tidigare, lika nöjda igen. Vi drog oss senare ner till bargatan och alla klubbar var fyllda med festande människor. När vi väl var där blev ingen speciellt sugen på och festa istället så alla rörde sig hemåt.

Dag 4 lördag.
Vi landade i villan för att fortsätta solandet ä. Fortfarande jättefint väder som höll i sig hela dagen, förutom en regnskur på eftermiddagen. Fortfarande smart som jag är låter jag bli att sola baksidan eftersom den var sönderbränd, vilket resulterade i en sönderbränd framsida också. Det blåste extremt mycket den dagen så man kände inte hur mycket solen verkligen tog.

På kvällen hamnade vi tjejer på en resturang där vi tog några drinkar, då killarna skulle kolla på hockey, eller fotboll(så mycket brydde jag mig) på en annan sportbar så valde vi att mötas upp senare. Vi drog ut till en klubb senare där vi hade det extremt roligt. Vi festade hela natten och landade hemma vid 4. Jag hamnade i villan för natten då de andra drog hem tidigare. Extremt rolig utekväll.

Dag 5 söndag.
Slappardag för min del. Jag drog hem till lägenheten tidigt för att ta det lugnt och äta lite frukost. Blev kvar hos oss sjölv för att titta på youtube och ta en powernap. Vi blev bara vi tjejer och ut och åt igen. Killarna hade en viktig match att titta på. Inte så lika händelserik dag men så skönt att bara slappa. Var välbehövligt för min stackars bränna också.

Nu ligger jag här i sängen och imorgon ska vi ner mot stranden. Denna gång med solskyddsfaktor så jag slipper bränna sönder mig igen. Bilder kommer senare. Måste bättra mig att ta bilder nu de sista dagarna!